Menu

Poznaj ważne ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Okres ciąży to niewątpliwie ważny etap w życiu każdej kobiety. Jako przyszła mama pragniesz dopiąć wszystko na ostatni guzik, aby w trakcie porodu wszystko poszło zgodnie z planem. Aby przygotowania dotyczyły również Ciebie, przygotowaliśmy podstawowe informacje na temat tego, czym i po co są ćwiczenia dla kobiet w ciąży.

Ważne aspekty ćwiczeń w ciąży

Podobnie jak ćwiczenia przed ciążą, te w jej trakcie także odgrywają dużą rolę. Wzmacniają naszą kondycję, dodają więcej energii i siły. Osoby ćwiczące regularnie mają lepsze samopoczucie, a co za tym idzie, podchodzą do życia w optymistyczny sposób. To bardzo ważne, aby nie zamartwiać się, również w okresie ciążowym. Jeżeli więc przed ciążą prowadziłaś aktywny tryb życia, nie rezygnuj z niego; po prostu odrobinę go zmodyfikuj.

Przede wszystkim nie powinno się ćwiczeniami zastępować szkoły rodzenia. Zapewnia ona podstawową wiedzę odnośnie oddechu czy pozycji. W trakcie kursu przyszłe mamy uczą się także jak pielęgnować lub karmić przyszłą córeczkę lub synka. Samodzielnie ćwiczenia powinny zatem dopełniać to, czego nauczą nas w szkole, powinny pomagać podczas porodu. Zmniejszą bóle w krzyżu, wzmocnią odporność psychiczną oraz fizyczną.

Jaki rodzaj ćwiczeń jest najbardziej odpowiedni?

Kobieta w ciąży

Po koniecznej konsultacji z lekarzem prowadzącym, jeżeli nie ma przeciwwskazań, możesz swobodnie wybrać jedną z wielu opcji ćwiczeń. Często wybierane są ćwiczenia rozciągające oraz relaksujące, które nauczą Cię panować nad stresem. Możesz również wypróbować pływanie, szybki marsz bądź ćwiczenia na sprzęcie stacjonarnym, najlepiej na rowerku. Dla kobiet, które wolą większą ilość ruchów, proponujemy aerobik (jednakże bez skoków i zbyt szybkiego tempa).

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży to także ćwiczenie mięśni Kegla. Polega ono na ściskaniu mięśni pochwy przez ok 10-15 s.; ćwiczenie powinno się wykonywać od 5 do ok. 20 powtórzeń. Mięśnie będą wtedy w lepszej formie, co ułatwi zarówno poród, jak i powrót do współżycia po narodzinach dziecka.

Ćwiczenia w ciąży - przeciwwskazania

Co sprawia, że w trakcie ciąży lepiej jednak unikać znacznego wysiłku? Głównie są to problemy zdrowotne. Cukrzyca, nadciśnienie, anemia, łożysko przodujące - są to zagrożenia same w sobie, nie warto więc jeszcze je zaostrzać w tak ważnym czasie. W przypadku krwawień, ciąży mnogiej bądź skróconej szyjki macicy przyszła mama zamiast aktywnych ćwiczeń powinna skupić się bardziej na leczeniu i bezpieczeństwu swojego dziecka. Jeżeli kiedykolwiek wcześniej doszło do poronień, o regularnych ćwiczeniach nie ma co myśleć.

Pomimo tego ciąża to piękny okres w życiu kobiety. Możliwość wydania na świat potomka stanowi przełomową chwilę. Życzymy zatem każdej przyszłej mamie, aby była to chwila niezapomniana i pełna radości zamiast obaw.

Polecane artykuły

Komentarze - 0

Napisz komentarz

Najpolulaniejsze na blogu