Menu

Czy słabe krążenie krwi może zabić?

Słabe krążenie krwi

Czy zdajesz sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywa w Twoim organizmie krążenie krwi? Pewnie na co dzień o tym nie myślisz. Słabe krążenie krwi może doprowadzić do poważnych powikłań. Jeżeli zaobserwujesz u siebie objawy opisane niżej, radzimy udać się do lekarza.

W momencie, gdy narządy otrzymują zbyt małą ilość krwi bogatej w tlen, dochodzi do niedotlenienia. Słabe krążenie krwi utrudnia jej także dotarcie do wszystkich kończyn. Ograniczenie to prowadzić może do niewydolności serca czy obrzęku płuc. Należy zatem zapoznać się z najczęstszymi objawami oraz przyczynami niewydolności krążenia, która zagraża naszemu życiu.

Słabe krążenie krwi objawia się przez:

  • sinicę (z powodu braku tlenu we krwi);
  • zbyt szybkie męczenie się;
  • odrętwienie kończyn;
  • kłopoty z koncentracją i pamięcią;
  • problemy z odżywianiem (zaburzenia łaknienia);
  • dusznicę - ucisk w klatce piersiowej utrudniający oddychanie;
  • senność;
  • uczucie zimna w stopach i dłoniach;
  • obrzęki (szczególnie na stopach i nogach);
  • żylaki;

Co powoduje problemy z krążeniem?

Czynnikiem zwalniającym przepływ krwi w organizmie jest nie tylko ciąża lub palenie. Należy do tego także:

  • zator, krwotok;
  • choroba wieńcowa serca;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • choroba mięśnia sercowego;
  • używki (alkohol, narkotyki);
  • wady serca;
  • przewlekła choroba płuc, cukrzyca, anemia, problemy z tarczycą;
  • zła dieta (brak witamin);

Jak poprawić krążenie krwi

Jeżeli chcesz naprawdę poprawić przepływ krwi oraz ją dotlenić, warto zastanowić się nad zmianą stylu życia. Pojedyncze urozmaicenia niestety nie przyniosą efektu na stałe. Ważnym aspektem jest zmiana sposobu odżywiania. Twój organizm zapewne potrzebuje witamin z grupy B i C, magnezu, wapnia, kwasów omega 3 czy składników wzbogaconych o koenzym-Q10. Znaleźć je można w wielu rodzajach pokarmu, m.in. w pieprzu cayenne, wyciągu z głogu, imbiru, a także soku z buraków czy w zielonej herbacie.

Po drastycznych zmianach w diecie czas na krok 2. - ćwiczenia. Wysiłek fizyczny przyspiesza krążenia, dzięki czemu szybciej rozgrzejesz organizm i poczujesz różnicę. Ilość ćwiczeń do wyboru jest oszałamiająca: basen, siłownia, zajęcia fitness, taniec, spacery, jogging, stretching etc. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Godne polecenia są choćby nawet naprzemienne prysznice. Oblanie się raz zimną raz ciepłą wodą sprawi, że ciało poczuje się rześko. Jednym słowem, w ten sposób zwalczysz zmęczenie. W przypadku, gdy powyższe zmiany nie przyniosą długotrwałych rezultatów - skonsultuj się z lekarzem.

Newsletter

Bądź na bieżąco ze swoim wpisem! Zapisz się do naszego newslettera!

Polecane artykuły

Komentarze - 0

Napisz komentarz

Najpolulaniejsze na blogu